Donkervoort D8 GT

Maak kennis met de eerste gesloten Donkervoort. Een rasechte GT met twee gezichten verpakt in een opwindend design. Enerzijds dat van de pure, hightech racer, ontstaan vanuit de passie voor de racerij en gebouwd op basis van dertig jaar ervaring op de Europese circuits. De auto waarmee u over de weg naar het circuit rijdt om daar deel te nemen aan de race en na afloop weer mee naar huis rijdt; de gewonnen beker achterin. Anderzijds dat van de stijlvolle ‘Gran Turismo’ die u moeiteloos in enkele uren naar uw vakantiebestemming brengt en de romantiek van de snelle GT’s uit het verleden doet herleven. De Donkervoort D8 GT combineert het beste van twee werelden in een prachtig afgewerkte en door toegewijde vakmensen gebouwde elegante carrosserie. De semi vleugeldeuren geven ruime toegang tot het interieur en uw bagage past onder het omhoog scharnierende achterraam.

Ten opzichte van de open versie van de Donkervoort D8 is de D8 GT technisch gezien vrijwel geheel nieuw. Met name onderhuids zijn de nodige veranderingen aangebracht. Zo is de wielophanging verder aangepast voor nog betere rijeigenschappen, groeide de spoorbreedte met maar liefst 8 centimeter, zijn er grotere, speciaal door het Italiaanse Tarox ontwikkelde, remmen aangebracht voor maximale vertraging en zijn 17 inch grote,  door het Japanse merk Rays speciaal voor de D8 GT gesmede, aluminium wielen gemonteerd. Al deze inspanningen zijn niet voor niets geweest: de Donkervoort D8 GT is met 650 kilogram de lichtste GT ter wereld. Met name het gebruik van carbonfiber draagt daaraan bij: het complete dak, de gehele achterzijde van de auto en ook de deuren en spatborden zijn van dit hightech materiaal vervaardigd. Het maakt de Donkervoort D8 GT ongekend torsiestijf en  verhoogt de passieve veiligheid. De nieuwe standaard in ultralichte supercars.